Bezpieczne zakupy przez internet, zamówienia pocztowe i telefoniczne

Wybierz rzetelnego sprzedawcę
  • zanim zdecydujesz się na zakup, sprawdź opinie o sprzedawcy na forach internetowych lub w porównywarkach cen
  • zapoznaj się z regulaminem sklepu, warunkami dostawy i zwrotu towaru
  • jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, o ile posiadają zdolność prawną (np. spółek osobowych, wspólnot mieszkaniowych, niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej)
  • zwróć uwagę, jakie zgody akceptujesz przy wypełnianiu formularzy zakupowych, aby przypadkowo nie wyrazić zgody na korzystanie z płatnych usług
  • zachowaj e-maile potwierdzające zakup w danym sklepie internetowym i przechowuj korespondencję ze sprzedawcą - może posłużyć to jako dowód w ewentualnym procesie reklamacyjnym.
  • jeżeli sprzedawca wymaga wpisania w formularzu danych adresowych, należy podawać takie, jakie widnieją w systemie banku
Dbaj o bezpieczeństwo danych
  • korzystaj z bezpiecznych połączeń internetowych
  • nie wprowadzaj swoich danych ani szczegółów karty płatniczej w formularzach sklepów internetowych, do których nie masz zaufania lub gdy połączenie ze sklepem nie jest szyfrowane (sprawdź, czy w pasku przeglądarki jest symbol kluczyka/kłódki i czy adres danej strony internetowej zaczynać się od znaków https:// zamiast http://.
  • nie ujawniaj swojego identyfikatora Klienta, haseł ani kodu PIN do karty, zwłaszcza w internecie, żaden sprzedawca, tradycyjny czy internetowy nie ma prawa żądać jego ujawnienia. Jedynym kodem podawanym podczas transakcji zdalnych jest kod umieszczony na odwrocie karty (CVV2 / CVC2).
  • nie udostępniaj kodu PIN osobom podającym się za pracowników Banku - Pracownik Banku nigdy o niego nie zapyta. Wszelkie próby wyłudzenia kodu PIN należy natychmiast zgłosić pod numerem (+48 42) 19 300 lub w placówce mBanku.